simmarsmulan

Alla inlägg under mars 2014

Av Simssmulan - 14 mars 2014 08:45

Hej hörrni! Försvann i några dagar, på grund av privata skäl. Ska försöka komma tillbaka dock :) 

Jag har gjort en ny sim! Hon heter Emily Collins, och är mitt bidrag till Spacesims tävling. Håller tummarna för att hon kommer med :)

       

Vet dock inte riktigt vad jag tycker om henne än. 

Av Simssmulan - 10 mars 2014 14:00

Tack för alla fina frågor!! Som sagt så blev alla som frågade länkade (om de hade en blogg) och det är bara att klicka på bilderna för att komma till deras blogg :)

 

1. CAS! Tycker att det ser riktigt spännande ut, men gillar även byggläget. Kommer definitivt att köpa det när det kommer ut! (Eller kanske önska mig det med tanke på att jag fyller år i slutet av September...)

2. Jag spelade lite sims 1 hos en kompis, men ägde det aldrig. Jag fick sims 2 när det kom ut i födelsedagspresent, och har spelat lite till och från sen dess :)

3. Mastercontroller och Overwatch. Mastercontroller för att det hjälper och tillför så mycket till mitt spel, och Overwatch för att det gör så att spelet knappt laggar ALLS.

4. Inte såå mycket faktiskt. Kanske 150-300 grejer?

5. Jag älskar att läsa. Läser nästan heeela tiden. Till exempel när simmarna sover, så sitter jag och läser, och har spelet på normal hastighet haha. Jag är också med vänner, lyssnar på musik, och motionerar minst en gång i veckan :)

 

1. Det beror helt och hållet på. Men i snitt är det kanske 2-3 timmar? Om man räknar med startandet av spelet, själva spelandet, att minska bildstorleken och sen att skriva allt. Spelandet är ju definitivt det som tar mest tid, och också det som varierar mest. Till exempel igår spelade jag på min PGC i 4 timmar men har knappt spelat ihop en del, medans jag en annan dag bara behövde spela i typ en halvtimme på 100 Baby Challenge för att få ihop tillräckligt mycket bilder.


2. Litar mer på Store, men tycker det är för dyrt, så TSR när jag vet att det är säkert.

  

1. Oj! Simnation, Spacesims, Simsdeluxe, queenofsims, kimssims, violassims, Simsing, Simsbylinnea, Othersims, Thesimshungerspelen, ChaossimsRampljus är de jag läser varje dag, men sen har jag några andra som jag kollar då och då :)

2. Det roliga är att jag alltid sitter och tänker på det här när jag spelar, men när jag måste svara kommer jag inte på något ALLS. Men lite fler yrken kanske? Fler städer med grundspelet, och snyggare kläder, haha.

3. Något som jag tycker är rätt kul, är att så fort de fått reda på att de är gravida och bytt om så upphör illamåendet (så är det för mig i alla fall.) Och sen att det skulle ta fem min att gå ner för en trappa och att man inte kan gå ner flera stycken för samma trappa samtidigt oavsett hur bred den är, är också lite kul. I övrigt tycker jag att de fått till det mesta riktigt bra, och särskilt nu med sims 4 med känslor. (Tänker inte ens ta upp det här med att de inte kan kliva över tallrikar och böcker för alla vet hur dåligt det är.)

4. Typ det som jag svarat ovan :)

 

Leva livet eller årstider.

 

Jag har bara lagt 200:- av mina egna pengar på alla sims, och det var på universitetsliv, haha. Är så bortskämd att mina föräldrar oftast köper mig simsspelen, till födelsedag och i julklapp, eller om jag skött mig bra i skolan eller liknande :) Så om man räknar ihop hur mycket pengar jag och mina föräldrar lagt på sims är det nog bortåt 6000? 

 

1. CC.

2. Svart eller vitt (även fast jag vet att de egentligen inte är färger, men shh)

3. Ja det tycker jag :) Har dock under hela mitt liv hamnat i någon sorts fight med Amandor :/

4. Ja det antar jag :)

5. Antar det :)

6. Nej haha. Det är verkligen jätteovanligt (och det är därför jag väljer att inte skriva ut det)

7. Kommer som sagt inte skriva ut det, då det är rätt ovanligt. 

8. PGC!

9. Ja, WoW, LoL, Diablo :) Och lite GTA när jag har tid :)

10. verkligen inte, haha. 

11. 7 år gammal!

12. 16 år :) blir dock 17 sen i september :)

 

1. Försöker variera mina namn, tror inte att jag har använt samma namn två gånger..?

2. Bra: roligt, oändligt, varierande, utmanande och kreativtsutlopp.

Dåligt: frustrerande, segt, tidskrävande, distraherande och laggigt.

3. Se ovan :)

4. Jag tror det :)

5. Vet inte MS3B räknas, men den :) Annars gillar jag JS, Beaverhausen och Pixicat :)


Min favoritfråga ställdes faktiskt av Simnation. Grattis! Mejla mig på simmarsmulan@hotmail.com och välj ut två saker från store till ett värde av 200 simpoints :) 

Av Simssmulan - 9 mars 2014 15:22

Svaren från frågestunden är klara, och ska komma upp imorgon :) 

 

Paris ordnade ett pyjamasparty för tre av sina kompisar.

 

Och vad är ett pyjamasparty utan pizza? Marilyn tyckte dock att det var synd att det inte var en kille...

 

Trots att det är Paris som ordnat partyt och beställt pizza så är det London som får gå och hämta den.

 

Paris bjöd in en killkompis, och trots att de egentligen skulle äta pizza och kolla på tv så snodde Tessa killen, för att flörta. 

 

Men en av tjejerna fattade i alla fall vad det gick ut på! 

 

Eller?

 

Och såklart! Marilyn blev gravid igen! Undrar hur många det blir den här gången?

 

Benedict är den som har mest kontakt med de utflyttade i familjen. Här pratar han med Atlanta!

 

This is the face of a busigt barn som nyss lekt kung.

 

Att ordna ett pyjamasparty dagen innan en skoldag var väl inte det smartaste... Paris försov sig, och Marilyn är snabb att skälla ut henne.

 

Marilyn får lugna ner sig med lite tv-tittande, och vi vet alla vilken kanal det är som går.

     

Moskva, Manhattan och Lima har växt upp!

Av Simssmulan - 9 mars 2014 08:00

       

Fjärde och sista simmen som skickades in :)

Av Simssmulan - 8 mars 2014 14:30



Hej! Frågestunden är öppen fram till klockan 08.00 imorgon, och ni hittar den här! Glöm inte att alla blir länkade, och bästa fråga får 200 simpoints :)

     

Detta är då London, Oslo och Shawn!

 

Såklart...

 

Var det så dåligt?

 

Nej det är klart det inte var! Marilyn var bara gravid igen!

 

Och hon skriver och skriver och skriver.

 

Och tittar på barntv..

       

Luke och Paris blev tonåringar också!

 

Och det satte tydligen igång Marilyns värkar!

 

Och hon kom ut med trillingar! Moskva, Manhattan och Lima fick de heta, och är alla tre tjejer.

     

Och London, Oslo och Shawn växte upp till barn! 

 

Och Marilyn is at it again!

     

Här har ni dom! Lima, Manhattan och Moskva.

     

Nämen ojdå Marilyn!


Antal barn: 32

Av Simssmulan - 8 mars 2014 08:00

         

Tredje simmen som jag skickade in till Hungerspelen :)

Av Simssmulan - 7 mars 2014 16:08

         

Av Simssmulan - 5 mars 2014 12:00

       

Luke och Atlanta har blivit vuxna! 

 

Och de flyttade ut nästanmed en gång, för att underlätta i hushållet.

   

Sen blev det Wills och Jems tur att bli vuxna!
 

Och såklart flyttar även de ut fort som attan.

 

Marilyn är ju gravid igen, och sitter mest och kollar på tv om dagarna.

   

Valentine fyllde år!

       

Och det gjorde också Tessa och Benedict!

 

Och såklart var det under balkvällen, så de fick springa till balen... Men Tatiana och JImmie hann med limon, och de blev balens kung och drottning!

 

Marilyns värkar kom, och Paris ba "God you're weak"

 

Marilyn brydde sig inte så mycket, utan åkte till sjukhuset. Ut kom hon med trillingarna, London, Oslo och Shawn!

Presentation


Hejsan!
Denna blogg är en blogg om enbart sims 3! Här kommer historier, nedladdningstips, guider, och en massa mer roligt att komma upp! Hoppas du stannar kvar och läser! :)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Frågestund!

  Glöm inte frågestunden du hittar här! Alla som frågar blir länkade :)

Omröstning

Ska jag börja med önskesimmar?
 Ja
 Nej

Månadens Simsblogg

Månadens simsblogg November:

  MyLifeAsASim!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Se min statistik

Mina favoriter


Skapa flashcards