simmarsmulan

Alla inlägg under oktober 2013

Av Simssmulan - 26 oktober 2013 10:00

Hej! Idag är jag borta halva dagen men har tidsinställt några inlägg, och hinner förhoppningsvis blogga något :) Lovar dock ingenting!

   

Det finns ett tv-spel i det nya huset, något som Felicity inte är sen med att använda.

 

Universitetsmaskoten kom och hälsade på. (Har något dåligt CC och har inte orkat fixa det än)

 

Och Albin använde den nya poolen flitigt.

           

Det blev dags för ännu en födsel, denna gång en flicka med namnet Noomi.

 

Felicity slängde ihop en fest och beställde pizza.

   

Som Albin sprang ut och hämtade.

             

De slängde ju inte ihop en fest utan anledning! Det var nämnligen dags för Celine att bli barn!

   

Kolla vad fin hon är!

   

Tårtkalas!

     

Även Noomi fyllde år, inte långt efteråt.

 

Och Albin och Felicity visade varandra lite vördnad. De har än så länge fått två fina tjejer och de vill gärna ha en liten pojke också!

Av Simssmulan - 25 oktober 2013 18:00

Hej! Veckans cc-skapare vecka 43 är Icia23. Tidigare har de flesta av hennes downloads varit subscriber på TSR, men eftersom de tagit bort den funktionen tänkte jag tipsa om de! Själv har jag gått in på hennes sida ett flertal gånger och nästan velat betala för hennes grejer..

 

Först ut är detta set. Älskar både tröjorna och jeansen!

 

Detta set är också riktigt snyggt och det hittas HÄR!

 

Dessa toppar är så sjukt snygga, precis som shortsen. Får nästan lust att ladda ner dom till mig själv! Detta set hittas HÄR!

 

Dessa toppar hittade jag för ett tag sen och kände då att jag nästan måste ha dom. De hittar ni HÄR!

 

Tyckte att detta set var riktigt fint. Ni hittar det HÄR!

 

Hur snygg är inte denna bikini? Den hittar ni HÄR!


Ni hittar Icias TSR-sida HÄR!

Av Simssmulan - 25 oktober 2013 15:20

Förstår om ni håller på att spy på PGC'n, men tycker den är så rolig att spela på just nu, så ni får stå ut med ett antal inlägg framöver. Ska försöka spela på 100 Baby Challenge men varje gång jag öppnar sims vill jag bara spela på Polin. Jaja, vi får se!

     

Albin tar stort ansvar för lilla Celine och lär henne grunderna i livet, medan Felicity skriver.

 

Harley har nått nivå 10 i matlagning. Kan ni gissa vad han lagar för något?

 

Ni som gissade på Ambrosia hade rätt! 

   

Sedan blev det Harleys födelsedag. 

 

Åldring blev han! 

           

Sedan hände något sorgligt. Hayley kilade vidare.

     

Och inte långt därefter var det Harleys tur. (Jag har satt åldringarnas livslängd på ganska kort tid, främst för att jag tycker att de är riktigt tråkiga och det finns inget de behöver göra för att få en bra uppväxt)

     

Felicity fick riktigt ont i ryggen. Nackdelarna med att vara gravid antar jag.

 

Både Albin och Felicity hade fått nog av sitt gamla hus och bestämde sig för att flytta. De tog med sig Hayley och Harleys gravstenar och drog iväg.


Jag har byggt deras nya hus helt själv, och undrar om ni skulle vilja se det? :)

Av Simssmulan - 25 oktober 2013 15:00

 

Denna mask hittas HÄR!

Av Simssmulan - 25 oktober 2013 13:57

Hejsan! Håller på med ännu en del av PGCn, men när jag tog en paus för att gå in på MS3B såg jag något underbart- The Sims Resource (TSR) har gjort alla subscriber-downloads gratis! Vilket betyder att en hel massa cc nu inte kostar något. Man behöver inte heller bli medlem! 

 

HÄR hittar ni TSR!

Skulle ni vilja ha ett inlägg där jag listar mina favoritdownloads därifrån? Eller grejer som jag velat ha i mitt spel men varit för snål för att betala för?

Av Simssmulan - 25 oktober 2013 13:15

Kommer ni ihåg nitbehåarna som i princip alla hade för ett tag sedan? Nu har Missfortunesims gjort likadana! Och andra modeller också! Tyckte att dessa var riktigt snygga och laddade ner de med en gång!

 

Ni hittar de HÄR!

Av Simssmulan - 25 oktober 2013 01:56

Hejsan! Kan verkligen inte sova för fem öre, så tänkte slänga ihop en snabbis av PGC'n. Ni fick ju ingen del igår menar jag :)

             

Felicity och Albin var ju på g innan Felicity blev ungdom. Dagn efter var det tydligen Albins tur att växa upp, och de båda fortsatte sin relation.

   

De gick ganska fort fram..

 

Och Felicity började må illa inte långt därefter.

 

Kolla vad fin hon är!

   

Felicity tog ett graviditetstest, och jodå, visst var hon gravid. Det skrämde henne en aning, då Albin och hon inte ens bodde tillsammans!

 

Eh okej vännen.

   

Felicity bjöd över Albin och berättade om sin graviditet. Hon hade väntat lite för länge med att berätta det, hon skulle ju föda vilken dag som helst..

Albin blev ganska sur. Om det berodde på hennes motvilja mot abort eller att hon inte berättat vet jag inte.

     

De löste sina problem i alla fall, och Albin kände på magen. Det var ju trots allt hans avkomma där inne!

     

Det tog inte många minuter innan Felicity började känna av värkarna.

 

Och efter en tur till sjukhuset kom denna skrutt ut. Namnet blev Celine och hon är en konstnärlig ensamvarg!

 

Tyvärr fick hon fel hårfärg, men det är sällan man har tur första gången!

 

De måste ju få en arvinge! Albin flyttade även in hos Felicity för att det skulle bli lättare med umgänge.

   

Felicity mådde illa en del, och en dag när hon satt och skrev på sin nya bok kände hon en liten spark. Hon var gravid igen!

Av Simssmulan - 24 oktober 2013 17:52

Hej på er. Som ni säkert redan vet släpps In I Framtiden idag, och jag undrar: Vill ni att jag köper det? Är nämnligen lite tveksam så tänkte fråga er! 

Presentation


Hejsan!
Denna blogg är en blogg om enbart sims 3! Här kommer historier, nedladdningstips, guider, och en massa mer roligt att komma upp! Hoppas du stannar kvar och läser! :)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Frågestund!

  Glöm inte frågestunden du hittar här! Alla som frågar blir länkade :)

Omröstning

Ska jag börja med önskesimmar?
 Ja
 Nej

Månadens Simsblogg

Månadens simsblogg November:

  MyLifeAsASim!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Se min statistik

Mina favoriter


Ovido - Quiz & Flashcards