simmarsmulan

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

100 baby challenge!

Av Simssmulan - 6 oktober 2013 13:30

Hej! Tänkte skriva om en utmaning som kallas 100 Baby Challenge, och som ni kanske hör på namnet går utmaningen ut på att få 100 barn.

Jag har inte kommit på denna utmaning utan har enbart översatt den HÄRIFRÅN. Jag har dock skrivit inlägget.


Det första du gör är att skapa en grundsim, som ska vara kvinna och ungdom eller vuxen. Jag rekommenderar att ni gör en ungdom, eftersom ni då kan få fler barn. Hon får ha vilka egenskaper du vill. Kruxet med denna utmaning är att du bara får skaffa en omgång barn med samma herrsim, han får alltså bara bli pappa en gång. Om det blir tvillingar eller trillingar gör det inget. När din sim fött sitt/sina barn är det bara att gå ut och leta efter fler killar! Om jag förstod det rätt så får din sim gå ut och leta efter killar under sin graviditet också. När din grundsim inte längre kan bli gravid, alltså när hon är åldring, så blir den yngsta dottern arvingen. Utmaningen går ut på att skaffa 100 barn på så få generationer som möjligt!


Regler:

Vad är en utmaning utan regler? 

 

Allmänt

-Inga fusk.

-Max en graviditet/herrsim.

-Du får inte bestämma kön genom att äta äpplen eller meloner.

-Grundaren och arvtagarna får inte gifta sig.

-Grundaren får ha vilka egenskaper som helst.

-Man får flytta till andra städer om herrsimmarna tar slut. (Jag la nyss till denna regel, såg inte något om den bland reglerna på orginalsidan)


Åldrande och barnen

-Bebisar får åldras upp med tårtan direkt.

-Småbarn får åldras upp när de lärt sig gå på pottan, att gå och att prata. Annars får du vänta tills de åldras upp automatiskt.

-Barn och tonåringar får åldras upp med tårtan när de uppnått MVG och nått hederslistan.

-Grundsimmen och arvtagarna får flytta ut när de blir åldringar.

-Du får inte skicka iväg barnen till internatskolor.

-Du får inte anlita hjälp för att ta hand om barnen. Hembiträden är okej, så länge de bara tar hand om huset.

-Barnens egenskaper måste slumpas fram.

 

Inkomster

-Enda inkomstkällan din sim får ha är att skriva böcker, måla, arbeta med trädgården, fiska etc, dock inte som författare, fiskare och så vidare.

-När de blir ungdomar får de flytta ut med en gång. De får dock inte skaffa sig ett heltidsjobb när de fortfarande bor hemma.


-Tonårssimmar får skaffa sig deltidsjobb.

-Din grundsim och arvtagarna får inte ha jobb. De får enbart lämna huset för utmaningar och för att träffa killar.

 

Ett tips från mig till er är att skriva upp alla namn och vilket nummer barnen har så ni inte tappar räkningen! Jag skulle också råda er till att skriva upp namnen på herrsimmarna ni använt.


Man måste självklart inte följa alla regler, man spelar ju som man vill :) 


Jag har planer på att försöka mig på denna utmaning. Vad säger ni om det? :)



 
 
Alissa

Alissa

29 januari 2017 10:29

Din sida hjälpte mig jätte mycket i challengen för dom andra var typ på arabiska och grejer. Tack så mycket!

http://Simssmuln

 
Alissa

Alissa

29 januari 2017 11:35

Omöjlig challenge för varje gång hon tog det graviditetstestet så stod det "Angela är inte med barn" varje gång! (Min sim heter Angela)

http://Simssmuln

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simssmulan - 16 juni 2014 20:11

ALLTSÅ!! Är så frustrerad på en massa saker i mitt liv just nu, bland annat att mitt sims inte längre vill fungera. Och det faktum att jag missade 5sos med typ 5(!!!) minuter igår. Men simsproblemet rör ju er, så jag känner att det andra får jag vara...

Av Simssmulan - 12 juni 2014 10:30


När ni läser detta sitter jag på tåget påväg till Stockholm! Är så taggad inför detta.Men! Detta inlägg skulle handla om PGC Polin, och jag tänkte att eftersom jag inte spelat på superlänge och ni inte hört från familjen på ett tag nu, så kanske en p...

Av Simssmulan - 11 juni 2014 11:45


    Fick en fråga om var man kan hitta Mikaylas tröja, och det är här! om du scrollar ner lite så hittar du den :)     ...

Av Simssmulan - 10 juni 2014 10:00

  Det första de gjorde i det nya huset var att förbereda lite mat, så det finns rester om de inte hinner laga mat.   Sedan tog de anlagstestet, för att se om de fick något stipendium, vilket Lynn fick!   Sedan ringde de och skulle egentlig...

Av Simssmulan - 9 juni 2014 09:00

Här kommer den tredje och sista simmen! Hon heter Audrey Pace och är en Bokmal, Avantgardist, Våghals, Vegeterian och upprorisk. Dessa tre simmar kommer vara huvudpersonerna i en ny liten serie, som jag tänkte kalla University, och kommer, Surprise s...

Presentation


Hejsan!
Denna blogg är en blogg om enbart sims 3! Här kommer historier, nedladdningstips, guider, och en massa mer roligt att komma upp! Hoppas du stannar kvar och läser! :)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Frågestund!

  Glöm inte frågestunden du hittar här! Alla som frågar blir länkade :)

Omröstning

Ska jag börja med önskesimmar?
 Ja
 Nej

Månadens Simsblogg

Månadens simsblogg November:

  MyLifeAsASim!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Se min statistik

Mina favoriter


Ovido - Quiz & Flashcards