simmarsmulan

Alla inlägg under september 2013

Av Simssmulan - 22 september 2013 16:32

Hej på er. Tänkte tidigare idag spela ihop ett inlägg av systrarna Isaksson, när jag märkte att det inte gick att komma in på den sparfilen över huvudtaget. Kommer in på de andra, men tror den är skadad på något sätt. Så jag funderar på att ta bort den. Det är ju knappast så att det är mycket spelade som går förlorat. 

Hoppas verkligen att detta är okej! Håller som kompensation på att bygga ett hus åt er :)

Har även ett utkast där jag presenterade deras hus, som jag tänkte publicera. Och kanske kan jag ladda upp det för nedladdning? Ni kan ju kommentera! Ha det bra så länge så ska jag återgå till husbyggandet.

 

Av Simssmulan - 22 september 2013 15:30

Hej på er! Tänkte klargöra ett par saker om mina nedladdningstips.

Jag tipsar enbart om grejer jag vet är säkert, precis som allt jag tipsar om är gratis, om inte annat anges. Jag tipsar nästan enbart om grejer jag själv laddar ner. Känns inte riktig rätt annars.

Ha det bra! :)  

I brist på andra bilder, och så ni slipper ett bildlöst inlägg.

Av Simssmulan - 22 september 2013 10:00

Jag hoppas att ni har hört talas om JS kreationer? För de är otroligt snygga och välgjorda! Nyss kom det ut en skjorta därifrån, som jag tänkte tipsa om. Jag älskar den, och har den redan nerladdad. Ni hittar den HÄR!

 

Av Simssmulan - 21 september 2013 17:20

Hej!

Ville bara tipsa er om månadens simsblogg hos Othersims! Jag själv är med och deltar :) 

Tycker ni kan kolla in hennes blogg överhuvudtaget, hon har riktigt fina inlägg, och uppdaterar ofta, vilket självklart är ett stort plus :) Hon gör även fina headers, om ni vill se bra exempel på detta är det bara att kolla på min, eller på hennes egna här nedanför. 

 

Av Simssmulan - 21 september 2013 16:00

Hejsan!

Här kommer nästa nerladdningstips, och nu i form av bröllopsposer. Jag tycker personligen att dessa fungerar minst lika bra som vanliga parposer eller vad man ska säga. Ytterligare en sak jag blev helt förälskad i. Om ni tycker att dessa poser är lika fina som jag så hittar ni de HÄR!              

Av Simssmulan - 21 september 2013 12:30

Hej! Här kommer en till del av PGC'n! 

 

Holly åkte till sin första dag på jobbet. Otroligt spänd och nervös inför vad som väntade, men också glad att hon äntligen tagit tag i sin önskan här i livet.

 

När arbetsdagen var över, och Holly faktiskt hade lyckats imponera på chefen, tyckte hon att hon förtjänade en glass.

 

Hon besökte även sommarfestivalen igen. Hon hade ju fortfarande inte lyckats träffa någon... Hon tänkte ställa upp i en ätartävling, men det var ingen som ville vara med...

 

... så hon gick och fiskade istället! Hon älskar nämnligen att fiska, stillheten, lugnet. 

   

Dagen efter, hade hon hört talas om att det flyttat in en ny kille i området. Holly var inte sen med att besöka honom och kolla vad han var för typ.

 

De började prata en hel del, och Holly var riktigt tänd på honom. "Han är ju så snygg..."

 

De började flörta med varandra, och Holly var ganska framfusig, något den nye killen Shawn inte verkade ha något emot.

 

Efter ett tag insåg Holly att det var nu eller aldrig, och kysste honom. Hon var rädd för att hon gjort bort sig totalt.

 

Men det hade hon som tur var inte! Shawn kysste henne tillbaka, och de insåg att de var attraherade av varandra.

 

Holly gav Shawn blommor.

 

Och zoomar vi in på hennes ansikte ser vi att hon inte är speciellt normal. Möt den nya personen  vår PGC, Holly Helknäpp!

 

Nej jag skojade bara. Men möt Shawn, den som antagligen blir den som får Holly att sätta på sig en brudklänning!

Jag lovar dock inget...



Ledsen för ett kort inlägg! Men det är som det är antar jag. 

Av Simssmulan - 21 september 2013 07:00

Idag varnar jag er för en massa inlägg, främst nedladdningar. Det första inägget är dock detta! Kollade som vanligt in på MS3B inatt, och hittade den här kjolen. Blev kär. Tänkte därför tipsa om den, så ni också får ta del utav den!

 

Kjolen hittas HÄR!

Av Simssmulan - 20 september 2013 12:45

Hej! Detta är då det första inlägget om min PGC, vars startsim är Holly Castelle. Hoppas ni gillar det!

 

Holly började med att gå och ansöka om ett jobb inom politiken på stadshuset. Hon ville börja med en gång och fick ett jobb där de sa att hon kunde börja redan dagen efter klockan 9.00 Det var som podiumpolerare, kanske inte det bästa, men hon hade ju inte gått på universitetet heller, och det gick ju att jobba sig uppåt.

 

Hon gick hem för att förbättra sin Karisma omedelbart, för att kunna ge ett bra första intryck. Efter ett tag körde hon dock fast, och bestämde sig för att åka ut på stan och kanske hitta några vänner. Just nu kände hon bara sin chef, och hon ville gärna lära känna några fler, så hon kunde få ett grepp om hur staden fungerade.

   

Hon bestämde sig för att åka till sommarfestivalen. Där lärde hon känna ett par, och hon och mannen blev ganska goda vänner. Holly har dock inga planer på att förstöra deras förhållande, särskilt inte eftersom de väntade barn.

 

Hon lärde även känna en kille, som dessutom var singel. Efter lite flörtande stod det dock klart att han inte var särskilt mycket att ha, och Holly lämnade honom.

 

Det  blev mörkt, men Holly var inte mörkrädd av sig. Hon lyckades hitta en massa frön där borta, och bestämde sig för att hon kanske borde bli bättre ute i trädgården, så hon kunde plantera dessa.

 

Sagt och gjort. På vägen hem svängde hon förbi mataffärn och köpte lite frukt och grönt som hon visste att hon kunde plantera och ta hand om.

 

Sedan blev klockan lite mycket, och Holly gick och la sig. Hon ville inte vara på dåligt humör första dagen på jobbet, bara för att hon inte lagt sig i tid!


Presentation


Hejsan!
Denna blogg är en blogg om enbart sims 3! Här kommer historier, nedladdningstips, guider, och en massa mer roligt att komma upp! Hoppas du stannar kvar och läser! :)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Frågestund!

  Glöm inte frågestunden du hittar här! Alla som frågar blir länkade :)

Omröstning

Ska jag börja med önskesimmar?
 Ja
 Nej

Månadens Simsblogg

Månadens simsblogg November:

  MyLifeAsASim!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Se min statistik

Mina favoriter


Skapa flashcards