simmarsmulan

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Hur man laddar ner filer: Package

Av Simssmulan - 18 september 2013 10:00

Hej! Eftersom jag tipsar om nedladdningar så känner jag att jag kanske borde skriva hur man gör för att få grejerna in i spelet! Du börjar med att hitta något du vill ladda ner. Jag har valt klänningen som jag tipsade om igår som kommer HÄRIFRÅN

För att kunna ladda ner grejer till sims behöver du ett uppackningsprogram. Till windows brukar winRAR-vara bäst, och till mac så har jag hört att The Unarchiver ska vara bra. Denna guide är utformad för windows och winRAR, och Google Chrome, men jag tror att det inte skiljer så mycket mellan mac och windows. Du behöver också ladda ner FrameworkSetup, så du får modsmappen. Det kan du göra HÄR, och du måste scrolla ner lite på sidan och då kommer du hitta denna "knapp". Innan du installerar FrameworkSetup måste du ha installerat winRAR eller The Unarchiver, och det winRAR hittar du HÄR. WinRAR är gratis, det står att du enbart får 40 dagar gratis, men jag har haft det installerat utan problem i drygt ett år. 

 

FrameworkSetup kommer börja laddas ner så fort du trycker där. När det laddats ner så klickar du på filen nere i det vänstra hörnet, och kommer då få upp winRAR.

 

Markera då Mods, och tryck på "Extract To". Då kommer detta komma upp:

 

Där går du in på Bibliotek/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3 och väljer sedan OK där nere.

 

Nu när du har allt du behöver installerat så kan vi ju börja ladda ner!

 

I princip alla nedladdningssiter har en knapp där det står Download. Där klickar vi för att komma till länken. Då kan man ibland komma till en reklamsida som heter ad.fly eller något liknande, och uppe i det högra hörnet står det efter ca 5 sekunder att man kan hoppa över annonsen. I detta fall kommer man till mediafire, som ser ut såhär:

 

Även här klickar man på downloadknappen, ganska logiskt eller hur? Om du, precis som jag, har google Chrome, kommer det se ut såhär nere i vänstra hörnet när du klickat där på downloadknappen:

 

Eftersom det inte är en .zip-fil, så går du in på hämtade filer i Utforskaren. Hos mig ligger den under favoriter, här:

 


Ursäkta allt kladd, men det fanns en del bilder där man kunde se mig, och så var det mna bröder och mina föräldrar, så kände inte för att låta er se det. I alla fall, när ni nu har hittat hämtade filer, så klickar ni in er där. Där kommer ni hitta .package-filen.

 

Jag har sorterat mina filer, eftersom jag hatar när jag inte hittar mina nyss nerladdaddade saker. Filen som jag har laddat ner finns där. Då högerklickar man på filen och väljer kopiera.

 

Sedan går du in i Dokument/Electronic Arts/The sims 3/Mods/packages och klistrar in. Jag har även här sorterat ALLT, så de är indelade i kategorier som CAS, Poser etc. Om ni inte har gjort det så behöver ni bara högerklicka inne i package-mappen och sedan välja klistra in.

 

Och sedan ska den finnas där! Observera att du inte behöver göra något mer än detta för att få grejen du laddat ner i ditt spel, och att denna guide endast gäller för .package-filer. .Sims3pack tänkte jag gå igenom en annan dag!

O vi har en winRAR-fil, laddar du ner precis likadant som med frameworkSetup, förutom att du lägger en .package-fil, som det vi laddat ner, i .package-mappen, som ser ut såhär:

 

Denna mapp ligger i Bibliotek/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Mods. 


Hoppas denna guide var till  hjälp på något sätt! :) Fråga gärna om ni inte förstår.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simssmulan - 16 juni 2014 20:11

ALLTSÅ!! Är så frustrerad på en massa saker i mitt liv just nu, bland annat att mitt sims inte längre vill fungera. Och det faktum att jag missade 5sos med typ 5(!!!) minuter igår. Men simsproblemet rör ju er, så jag känner att det andra får jag vara...

Av Simssmulan - 12 juni 2014 10:30


När ni läser detta sitter jag på tåget påväg till Stockholm! Är så taggad inför detta.Men! Detta inlägg skulle handla om PGC Polin, och jag tänkte att eftersom jag inte spelat på superlänge och ni inte hört från familjen på ett tag nu, så kanske en p...

Av Simssmulan - 11 juni 2014 11:45


    Fick en fråga om var man kan hitta Mikaylas tröja, och det är här! om du scrollar ner lite så hittar du den :)     ...

Av Simssmulan - 10 juni 2014 10:00

  Det första de gjorde i det nya huset var att förbereda lite mat, så det finns rester om de inte hinner laga mat.   Sedan tog de anlagstestet, för att se om de fick något stipendium, vilket Lynn fick!   Sedan ringde de och skulle egentlig...

Av Simssmulan - 9 juni 2014 09:00

Här kommer den tredje och sista simmen! Hon heter Audrey Pace och är en Bokmal, Avantgardist, Våghals, Vegeterian och upprorisk. Dessa tre simmar kommer vara huvudpersonerna i en ny liten serie, som jag tänkte kalla University, och kommer, Surprise s...

Presentation


Hejsan!
Denna blogg är en blogg om enbart sims 3! Här kommer historier, nedladdningstips, guider, och en massa mer roligt att komma upp! Hoppas du stannar kvar och läser! :)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Frågestund!

  Glöm inte frågestunden du hittar här! Alla som frågar blir länkade :)

Omröstning

Ska jag börja med önskesimmar?
 Ja
 Nej

Månadens Simsblogg

Månadens simsblogg November:

  MyLifeAsASim!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Se min statistik

Mina favoriter


Ovido - Quiz & Flashcards